Saturday, December 6, 2008

~

Aku telah menjerat diriku sendiri.

Kerana gerun dan khuatir jika ia menimbulkan dosa
maka aku berusaha menyingkirkannya daripada hidupku.

Bukan menyingkir orangnya..
cuma perasaanku shj
kerana mereka yg memutuskan silaturrahim tidak dijanjikan syurga bagiNya..

aku sedih?
innallaha maa'na..
aku tau..
cuma mungkin akan memakan sedikit waktu untuk mengubatinya..
aku hanyalah insan yang lemah
kumohon keampunanMu ya Ghaffar..

" Jika seorg hamba menahan keinginannya dari sesuatu yg haram (krn Allah) maka Allah akan memberikan sesuatu yg diingini itu mngikut jalan yg halal"

Berkata Umar Abdul Aziz ‘Allah tidak memberi kenikmatan kepada seseorang hambaNya dengan suatu kenikmatan kemudian Dia mengambil kenikmatan itu daripadanya. Lalu digantikanNya dengan kesabaran, melainkan apa yang dijadikan ganti itu lebih baik daripada apa yang diambilnya.’

‘Patutkah manusia menyangka bahawa mereka akan dibiarkan dengan hanya berkata ‘kami beriman’ sedangkan mereka tidak diuji (dengan sesuatu ujian) ‘– (Surah al-Ankabuut ;2)

Usah ditangisi apa yg bukan milikku~

No comments: