Wednesday, January 7, 2009

SAVE PALESTINE!

Salam~

Maaf kerana saya belum sempat menceritakan tentang kenangan manis saya di Perak

Mungkin kerana pengendalian waktu yang kurang efektif...



2 Januari lalu, saya sudah mendaftar di Kolej Cemara-Akasia dengan alasan untuk menemani rakan saya(rumahnya berhadapan dengan bilik) yang datang jauh dari Pahang.



Walaupun mama menyuruhku agar balik pada keesokan harinya, namun, bila saya meletakkan diri ini di tempat rakanku, sanggupkah saya untuk tinggal keseorangan di situ..



Kerana itulah, saya korbankan masa dengan family untuk menemaninya.

Sesampainya saya di sana, baru saya tahu bahawa room8nya juga hendak balik pada hari tersebut.



Tapi, tak apalah..mungkin ada hikmah di sebalik semua ini...



Pada malam itu, saudara saya ajak untuk pergi ke Kem Intifadha Palestin berdekatan dengan masjid Shah Alam..



Saya solat Isya' di sana dan saya merasakan cukup tenang untuk solat di situ....



Di kem tersebut, kami dihidangkan dengan nasyeed oleh kumpulan Muaz. Nasyeednya sungguh membangkitkan semangat..



Mendengar ceramah2 olah ustaz2 yg tinggi ilmunya berjaya membangkitkan semangat jihad dalam diri saya dan menanam rasa benci yang meluap-luap pada Israel laknatullah...



Sebelum ini, walau hanya mendengar daripada berita atau dari mulut rakan belum cukup untuk saya mrasa benar2 bersimpati twerhadap keluarga saya sendiri di Palestin...



Ya, saudara kita di Palestin juga kaum keluarga kita...

Kaum keluarga atas nama Islam yang tidak ramai yang merasainya kerana telah dihadang dengan tembok nasionalisme...



Setiap kali saya teringatkan mereka yang menderita di sana, yang syahid di sana, hati saya diruntun pilu yang amat sangat...

Sedih...

Kecewa...

kerana pemimpin2 Islam hanya duduk membisu...



Tidakkah semuanya sudah jelas terpampang???



Seolah-olah mereka tidak mempunyai rasa belas dalam di mereka...



Jadi kita sendiri yang harus bangkit menentang musuh2 islam ini!



Walaupun tudak banyak yang dapat kita lakukan..

Namun, kita harus cuba sedaya yang mampu....



-dengan menginfakkan harta dan jiwa kita di jalan Allah

-memboikot produk Israel



apalah salahnya dengan mengeluarkan hanya satu ringgit demi saudara kita yang memerlukan sokongan kita di sana??



Jika masing2 mempunyai tanggungjawab dan misi untuk membantu, pasti ada kesan yang besar daripada masing2 hanya duduk mendiamkan diri....



Bukankan pepatah ada mengatakan sedikit2 lama2 jadi bukit????



Umat Islam takkan menang jikalau tidak ada semangat kesepaduan dalam diri...



Israel itu bukan hanya harus ditentang tetapi WAJIB!!!



Wajib dalam erti kata menentang 100%

Bukan hanya separuh-separuh....



Bukankah Allah telah berjanji bahawa mereka yg menginfakkan harta di jln Allah, pasti Allah akan gandakan ganjarannya...

Sesungguhnya, janji2 Allah amatlah benar dan Allah tidak akan sesekali memungkiri janjiNya.



Fatwa Dr. Yusuf Qardhawi :

"1riyal (ringgit) utk produk AS, sama dengan 1peluru utk tubuh saudaramu di Palestin"





Maka saudaraku dan sahabat2ku sekalian, upgradekan iman dengan mengupdatekan diri dengan info2 palestin, menginfakkan harta, menghulurkan doa yg x putus2 demi keluarga kita sendiri...



Bayangkan jika perkara ini terjadi pada diri anda sendiri, mak dan ayah anda, tidakkah anda memerlukan bantuan dan sokongan?? Begitu juga dengan mereka...



SAVE PALESTIN!



antara lmn web yang boleh dilawati :

http://www.palestinkini.info/

http://www.iluvislam.com/



8/1/09

Ceramah oleh Ustaz Ridhaudin

Tempat : Kolej Cemara-Akasia

Masa : 9pm



10/1/09

Rapat Umum Selamatkan Gaza

Tempat : Stadium Melawati Shah Alam

Masa : 10am-12pm



Hulurkan support anda demi deenul ISLAM!

2 comments:

abid™ said...

salam

nti pegi gak ker yg kat kem intifada tue??? xnampak la plak.

lg pn ingatkan balik lambat. rupanya balik awal yek...

sal kenapa org yahudi sungguh kejam..
i think i hev da ans for that...

“Orang-orang Yahudi dan Nasrani tidak akan merasa senang kepada kamu sehingga kamu mengikuti agama mereka.
Katakanlah: “Sesungguhnya petunjuk Allah itulah petunjuk (yang benar)”.
Dan sesungguhnya jika kamu mengikuti kemahuan mereka setelah pengetahuan datang kepadamu, maka Allah SWT tidak lagi menjadi pelindung dan penolong bagimu.” (srh al-bqrah: ayat 120)

hurm...
renung2kanlah...

p/s: sama2lah kita doakan kesejahteraan mrk umt islam di palestin... dan keselamatan umat islam lain di dunia... insyaAllah..

siti.mashitah said...
This comment has been removed by the author.