Sunday, September 13, 2009

Iftar di Gym..

Dengan Nama Allah yang Maha Pemurah lagi Maha Penyayang...

Semalam, AJK Masjid mengadakan iftar untuk mengeratkan ukhuwah antara kami selain mengadakan kutipan derma utk pembaikan masjid dan aktiviti2 di masjid sepanjang tahun. Bajet yang diperlukan agak besar, dalam seratus lebih ribu...

Iftarnya, alhamdulillah, cukup sedap dan mewah...

-nasi beriani daging
-ayam
-salad
-pizza
-aiskrim pisang
-kek brownies

Dan alhamdulillah juga, kutipan sebanyak hampir $50 000 dpt dikutip...

Di sini, pemegang kuasanya adalah non muslim.
Maka, masjid (Islamic Center) itu disewa bangunan atau tanahnya (agak mahal)
Jika bukan kita umat Islam West Lafayette yang menjaga dan menyumbang dana kepada masjid, maka siapa lagi yang dapat menolong kita? (selain Allah)

Mendengar sedekah sahaja membuatkan hatiku lega.
Sesungguhnya, Allah maha mendengar akan keluhan hambaNya.
Baru beberapa hari lepas saya berbisik di dalam hati,

"Sudah lama aku tidakbersedekah. Dulu, di Malaysia ada jugak
bersedekah(walaupun x banyak)"

Peluang ini saya gunakan untuk bersedekah.. Semoga dosa saya dihapuskan bersama pahala sedekah itu. Ameen...

Jika tidak silap, sedekah ini ada banyak kebaikannya. Antaranya menolak bala dan menjadi saham kta di akhirat. Kiranya kira simpan bank pahala untuk akhirat.(Bukan di dunia sahaja ada bank)^_^
Sedekah ni pun dapagt membantu ekonomi sesama umat Islam..Kalau x, masakan kita dapat membina masjid di West Lafayette dan menganjurkan aktiviti2 keagamaan di sini....

Alhamdulillah, tidak rugi sekiranya kita bersedekah dan berbuat baik sesama kita.
Alhamdulillah, saya dapat merasakan Allah sentiasa menolong saya dan membuatkan saya gembira..
Memanglah semua org akan menghadapi kesusahan. Tapi, kesusahan itu adalah dugaan yang diberikanNya untuk menguji keimanan kita terhadapNya.
Astaghfirullah, betapa saya banyak merungut kita menimpa musibah...

Oleh itu, marilah kita bersedekah demi Allah dan bersyukur kepadaNya yang telah melimpahkan rahmat yang tidak terkira kapada kita...

p/s : satu bulan satu dolar pn dah okey! yok!!!

3 comments:

HaNiF said...

kamu masih aktif dlm aktiviti2 masjid/surau..

hamdillah..kekal kan ye..

=)

bersama membangunkan ummah..

iman maisarah said...

ameen~!
makan..sape yg xnak..
haha!

HaNiF said...

amboi..

makan..laju jek dia ek..

haha..xpe,eratkan ukhuwwah