Sunday, September 13, 2009

Kenapa perlu bersyukur?

Dalam perjalanan ke kampus, salah satu kegemaran saya adalah memerhatikan alam.
Apabila melihat alam, hati saya berasa lapang dan mula bertahmid memujiNya kerana menghadiahkan saya keindahan alam ciptaanNya.

SUBHANALLAH!

Melihat daun2 yang luruh, langit yang indah terletak, awan yang indah terbentuk, tupai yang menonjolkan diri...sudah cukup untuk membuat saya bersyukur.


Jika Allah tidak izinkan saya melihat, maka, sudah psti saya tidak dapat melihat semua ini.
Jika Allah tidak izinkan saya mendengar, maka sudah pasti saya tidak dapat mendengar kemerduan suara alam.
Jika Allah tidak izinkan saya bernafas lagi, tidak mungkin saya dapat merasai semua kenikmatan ini.
Jika Allah tidak memerintahkan pokok , haiwan dan alam untuk melakukan tugas mereka, semestinya akan kucar kacirlah alam ini...

Maka memang benarlah Allah sahajalah Tuhan yang layak disembah di muka Bumi ini..
Tiada Tuhan selain dia...

LAILAHAILLALLAH..

Maka dengan itu, saya sangat bersyukur dilahirkan sebagai seorang Islam kerana hanya memikirkan itu sudah cukup untuk membuatkan hati saya berbunga riang...

Jika saya bukan seorang Islam, saya mungkin memandangnya dengan pandangan kosong dan melihat semuanya hanyalah perkara biasa(nothing special)

Alhamdulillah!!!!
Alhamdulillah!!!
Alhamdulillah!!!

Takbir!
ALLAHUAKBAR!!!!