Sunday, September 13, 2009

Marilah membantu sesama kita...

Salam...

Tiba2 teringat tntg utk apa kita hidup di dunia ini..
semuanya demi mencari keredhaan Allah..
semuanya demiNYA.
Kita diutuskan di sini utk mentaatiNYA.
tapi seringkali diri ini alpa akan tanggungjawab sbg seorang hamba...
Mungkin kerana terlalu seronok akan kehidupan dunia
Naudzubillahi min dzalik. T_T
seringkali niat ini terpesong daripadaNYA.
Jika begitu, ruginya diri ini berada di muka bumi ini.

"Ya Allah, hambaMu ini memohon ampun atas segala kealpaan yang
disengajakan atau tidak.

SyurgaMu lebih indah daripada kesenangan dunia
ini..

Janganlah kami tergolong dalam golongan org yg tertipu dan
rugi

Lindungilah kami daripada kelalaian
terhadapMu.

Ampunkan lah kami kerana sesungguhnya engkaulah yang Maha
Pengampun lagi Maha Mengasihani"


Kawan2 sekalian, andaikata saya terlupa dalam menjalankan amanah saya, tegurlah saya dengan sebaik-baiknya.

Buat saudara shahnom, terima kasih atas nasihat saudara.

Kita adalah satu badan. Jika salah satu anggota berasa sakit, maka sakitlah seluruhnya.
Maka saya adalah salah satu anggota yg sering merasa lemah dan sakit..maka bantulah saya dlm menjadi hambaNya yang taat kepadaNya.*sebak*

Syukran jazilan..Jazakumullahu khoiron kathiron...

2 comments:

HaNiF said...

InsyaAllah..

ameen..moga2 iman kita di pelihara dan kekal teguh..

mari kita sama2 tegur menegur jikalau ada salah silap di mana2..

iman maisarah said...

insyallah....