Saturday, October 24, 2009

Demi Cinta Suci~

Dengan nama Allah yang Maha Pemurah lagi Maha Penyayang...

Hurm...tadi saya dan room mate berbincang pasal boyfriend a.k.a. teman lelaki...
Sebagai manusia biasa, kita semua tidak lari daripada mempunyai perasaan untuk disayangi..

Kami berdua turut merasa betapa seronoknya kalau ada teman lelaki(coz we never have one)..
ada org yg ambil berat n sayang kita...(selain kwn perempuan..u know right, it is not the same)

Tetapi... sebagai orang Islam, kami tidak boleh berbuat begitu..at least to me, im not feeling like having a boyfriend, though i want one..hehe...

Saya pernah mengambil jalan yang salah sekali sewaktu di Intec. Dan saya tidak mahu mengulangnya lagi.. Cuma saya mengharapkan jika umur saya panjang, saya hanya mahukan seorang suami yang dapat membimbing saya ke jln yg diredhaiNya dan menyayangi dan menerima sy seadanya.

Semoga Allah mengganjari kesabaran saya ini dengan suami yang soleh...ameen~

Betapa saya ini seorang yang lemah dan hanya tau meminta saja kepada Allah (baru sabar sikit dah minta lebih2 kat Allah)..betapa teruknya saya ni T_T

Saya pernah terdengar, kalau nak pasangan yang baik, diri sendiri perlu dibaiki dulu..
Tapi, saya sentiasa rasa terdapat byk sgt kelemahan dlm diri ini yang susah nak diubah...

One brilliant question(which i got from Life is an open secret book) :

"Would I marry me?"
hurm....i dont know..would i?

bila jawapan yg sebegitu, nampak sgt byk kecacatan diri...tapi ada hati nak suami soleh...
xmalu!

Duhai diri, bila hendak berubah?
Jangan hanya mengharap permata jika diri tidak seindah intan~

5 comments:

irriz said...

kte slalu inginkan yg smpurne,

pdahal dri kte pun xsmpurna mana..

Anonymous said...

beruntung sape yg dapat jadikan mira isteri die...semoga mira dpt sorg teman hidup yg soleh yg dpt membimbing mira.... :)

najahulamani7885 said...

insya'Allah...sis!
you will get one!
insya'ALLAH('',)
ameen!!!


Firman Allah:
(Lazimnya) perempuan-perempuan yang jahat adalah untuk lelaki-lelaki yang jahat, dan lelaki-lelaki yang jahat untuk perempuan-perempuan yang jahat; dan (sebaliknya) perempuan-perempuan yang baik untuk lelaki-lelaki yang baik, dan lelaki-lelaki yang baik untuk perempuan-perempuan yang baik.
[Maksud surah al-Nur 24:26]

najahulamani7885 said...

x usahlah sakit kepala memikirkan calOn yg baik2....tp usahakan dulu manjadi yg terbaik...dan sunnatullah akan berjalan mengikut rentaknya...yang mana....jika kita baik...pasti yg baik akan tertarik....mungkin jua yg kurang baik tertarik....tetapi apa pilihan anda...yang baik atau kurang baik...^_^...pening bukan?...ya...niat k.naja utk memeningkan supaya akal dapat berfikir...

khulasahnya....usahakanlah utk menjadi yg terbaik...usaha...susah mmg susah...tp usaha itu yg dinilai Yang Maha Adil...wallahu'alam...=)

iman maisarah said...

thanx to all...insyallah...i love u n miss u so much sis!!T_T
nak pi darul aitam!!!