Wednesday, January 6, 2010

Sabar

dengan nama Allah yang Maha Pemurah lagi Maha Penyayang..

Ada satu benda menarik saya ingin kongsikan dengan anda semua..ingin tahu apakah dia?

Betul ni???

Okay2...

Dulu kan, saya memang x nak pergi purdue ni, sbb ada org ckp..

"Purdue ni xde ape.."

"Bosan"

"xde life"

So, saya nak la pergi Minnesota, twin cities..

Bandar besar, ada the biggest mall in America, The Mall of America
famous for 10 000 lakes n byk lg...

Tapi, saya korbankan keinginan saya..
Saya fikir apa tujuan saya merantau jauh ke negeri orang?

Untuk melancongkah?
Ya...tapi utk hanyalah sampingan..
Jauh perjalanan, luas pengalaman.

Tetapi, yg lebih utama ialah menuntut ilmu..
That's the main thing why MARA sponsors me.

So, dengan hati yg separuh rela, sy akhirnya memilih Purdue University.

Pada mulanya, saya alergic sebutan Minnesota. Sy xboleh dgr org compare Purdue dgn Minne / bercerita tntg Minne. Sy akan mudah jealous.

Tapi, benarlah, kita hanya merancang.
Allah yang menentukan..

Saya mula jatuh cinta dengan Purdue.

Jika mula2 sy hndak ke Minne kerana kwn rpt sy di sana,
Allah mempertemukan kami di Purdue sewaktu program tamrin.
Betapa sy sangat seronok berjumpa dengannya semula.

Jika mula2 sy hndk ke Minne kerana pergerakan dakwahnya bergerak aktif di situ,
Purdue skrg lebih aktif drpd Minne. Dan sekarang pemimpin MISG beralih tampuk ke Purdue.

Jika dahulu, saya ingin rasai kemanisan berukhuwah kerana sy lebih selesa dgn rkn di Minne berbanding Purdue,
kini, sy dpt mengeratkn lg ukhuwah antara Purdue sisters dan rakan2 baru yg sy temui di cabin dan muktamar.

Alhamdulillah, walaupun saya x dpt mencapai keinginan2 sy itu pada awalnya.
Rupa2nya Allah membawa perkara2 tersebut kpd sy. Dan pemberiannya itu lebih baik drpd permintaan hambaNya ini.

benarlah, semua ketentuan itu ada hikmahnya.

Kita cuma perlu banyak bersabar krn Allah menyukai dan menyayangi org2 yg bersabar.


No comments: