Wednesday, September 23, 2009

Hijab?xde masalah kan??

Bismillah...
Alhamdulillah, saya tidak lagi berasa 'keseorangan' memakai hijab di tengah2 khalayak ramai...
Bagaimana saya boleh lupa bahawa hijab itulah lambang ketinggian status muslimah...
Aurat terpelihara dan tidak diperagakan sewenang2nya utk orang yg haram melihatnya...
Astaghfirullah..
Bagaimana saya boleh lupa akan kisah jam tangan mahal di dalam sebuah bekas?
Ingat lagikah akan kisah itu?
Kita ambil contoh yang mudah...
Jika kita punya jam tangan yang bernilai jutaan ringgit.. Adakah kita hanya meletakkan ia terdedah dan boleh dipegang atau diambil oleh orang lain dengan sewenang2nya?
tentu tidak bukan?
atau kita akan meletakkannya di dalam sebuah kotak khas dan dibalut dengan kemas serta dikunci kerana khuatir dicuri?
Begitulah juga dengan aurat wanita...
Allah telah meletakkan kita di tempat yang tinggi...
Maka mengapa saya harus merasa begitu?
Sepatutnya saya perlu berbangga dan gembira kerana diberi hidayah utk memelihara aurat..
Alhamdulillah...
Alhamdulillah...
Alhamdulillah..

2 comments:

MSI said...

Bagai mutiara yang mahal harganya
Tersimpan jauh dipelusuk lautan

Permata yang berkilauan indah
Tersimpan jauh di dalam bumi

Seindah-indah secantik-cantik mutiara dan permata, masih tidak dinobat sebagai perhiasan tercantik dunia

Wanita ahli syurga, bagaikan ratu segala bidadari yang turun ke bumi, menemani perjuangan teman syurganya

Teruskan menulis..

iman maisarah said...

nice!syukran