Thursday, December 11, 2008

cite QTI yg xabes lagik..

kalau td pasal pertemuanku dengan seorang muslimah...
sekarang, aku ingin berkongsi cerita tntg QTI ku...

Dalam pukul 11 lebih, semasa aku berbual-bual dengan salah seorang rakanku (ex-tuitionmate)
ku terdengar namaku dipanggil-panggil..
Aku pun make sure mmg namaku disebut coz klu salah takut malu la pulak kan...
huhu~

Masuk je keta, aku beri salam pada encik tester tu...
Then, mcm biase, betulkan seat, mirror, then pakai tali pinggang...
aku kene tegur coz x tutup tingkap..excited sgt kot.ahax..(nervous gak actually~)

dengan bacaan basmallah...aku pun pijak clutch, msuk gear, then turunkan handbreak..

waktu lampu merah, aku telah makan jalan tmpt motosikal..so, encik tu tegur la aq..
dia kata tyme ni xpe..nnti klu jpj dia amek kira tu sume..

aku hny mengangguk smbil mngucapkan time kaseh coz dia btaw mn yg silap

then, waktu kat dpn jpj tu enjin mati coz aq x imbangkan clutch n minyak..
almaklumlah kete baru..aku biase pakai kete lame...
rupanya dia kene tekan lebih sikit..
Encik tu kate aq takut sgt nak tekan minyak..huhu~

dia kate test jpj 2x batal...alhamdulillah sepanjang test, kete tu hny mati skali jek..

ade satu masa tu aq kate kat encik tu..

"xpe encik, kalau saya salah..tegur jek..saya x kesah."

"Sebenarnya sy x leh tegur awk ni..saya cuma perhati je.."

'La ye ke?buat malu je..tu la...peramah sgt..huhu' hatiku berkata2.

tiba2, waktu tgh syok2 bawak tu..lagu ruang rindu pun berkumandang~

"Nanti test jpj, hp tlg off or silentkan ye? klu xleyh msuk test"

"Owh..okay..."

Waktu abes tu...aku tny camne?

dia angguk perlahan sambil btaw yg aku lulus..

"Em, bole sy taw berapa markah saya?"

"Nanti awk tny pengajar awk ye?"

adeh..kene lagi sekali..

Aku hny mengangguk sambil mengucapkan time kaseh dan salam sebelum keluar daripada
perut kancil tu...

Walopn ade teguran sikit2, kita jgn la cepat melatah...
Teguran2 spt ni sgt bagus utk kita coz ia membantu perbaiki skill dan kelemahan diri...

Daripada kita melakukan sesuatu yg btul tapi sbnrnya kita xtaw pn ape yg salah...
Kiranya kita x melakukan kesalahan..then, waktu test jpj baru taw..xke naya...

mcm tu jugak dengan kehidupan kita sehari2...

Setiap yg terjadi ada hikmahnya..

Tak perlula kita tarik muka masam or muncung sedepa(ayat feveret.huhu)...
Sebaliknya, kita perlu berterima kasih coz atleast dia nak jugak bagi tunjuk ajar pd kita..
Klu dia wat dono je? tak ke naya kita dibuatnya????
lemas di lautan kebingungan..(exxagerated la pulak..ahax)

so, kepada pakcik2 yg da byk menabur bakti, time kasih la byk2..
jasamu akan kukenang~insyaAllah...

(jangan lupa doakan test jpj utk saya ye?insyaAllah 22hb nih)
kalau boleh, dapat lesen P be4 nek cuti..xyah nak riso2 dah...

No comments: