Saturday, December 6, 2008

Driving

Pakcik M merupakan sifu keretaku yg telah diupah oleh ayahku…

Itulah kebiasaan yg aku lihat di sini…

Tujuannya agar dpt memudahkan pelajar utk berurusan dengan syarikat memandu.

Semalam, buat pertama kalinya aku berguru dengan org lain…

Keretanya pun baru…

Mula2, aku buat jalan di luar…

Ada tips2 baru yg aku dapat…

Antaranya perlu ikut line putih n bila masanya perlu dinyalakan signal

Mungkin pakcik M terlupa utk memberitahuku.

Almaklumlah baru pertama kali aku ikut jln jpj dengan pakcik M

Menggunakan kereta baru membuatkan aku kurang selesa..

Huhu…

Mungkin kerana aku tak biasa dengan kereta itu…

Ini kerana kereta pakcik M kereta lama..dah agak uzur..

Jadi, aku lebih selesa dgn kereta itu..kerana sudah biasa

So, bila guna kereta pakcik yg satu lg ni asyik nak mati je…

Lagi2 bila kat traffic light..

Dia kata tekan minyak dulu baru angkat clutch pelan2

Hoho~ aku tkut sgt nak tekan minyak…itu komennya…

Bila try utk parking pula..dia membiarkan aku melakukannya

Nafsi2(sorg2)…dah la x pernah2 wat sorg2

Huh~!

Aku cuba melakukan yg terbaik.

Org da beri kepercayaan, xkan kita nak hampakan..

Tyme parking..semuanya berjalan dengan lancar…

Alhamdulillah…

Tp..tiba waktu keluar drpd petak parking itu..

Side mirror terlanggar palang..

Palang tu pon jatuh…

Kerana rasa terkejut yg amat sgt

(kerana aku belum pernah menjatuhkannya lagi)

jadinya aku terlopong smbil menutup mulut

(serius..xtipu..)

Padahal di depan sudah ada palang2 yg tersusun rapi menanti

Alhamdulillah, dgn pertolongan dariNya, aku sempat membrek..

Huh….

Tak lama tu pakcik tu pun dtg n memarahi aku…

Waduh~asyik kena marah saja…

Aku paling suka waktu naik bukit.tapi kali ini..semuanya tidak menjadi…

Apapun..aku tetap berterima kasih kepadanya dan memberi salam

Sebelum berpisah..

Atleast, dia sudi utk mengajar aku…=)

Harini, aku beri peluang utk rakanku berguru dengannya pula..

Ingatkan aku dpt berlatih dengan pakcik M harini(kerana dia baik..huhu)

Rupa2nya Pakcik M ajar org praktikal harini…

Jadi, aku kena belajar dengan pakcik Z

Walaupn wajahnya agak brutal n kasar sedikit orgnya..

Namun, sedikitpun aku tidak terasa hati dengannya…

Daripada ketiga2 sifuku ini…

Aku telah memperoleh pelbagai ilmu driving yg agak berguna…

Walaupun byk masalah n dugaan yg kutempuhi…

Aku berasa bersyukur kerana masalah2 spt ini dpt menolongku di kemudian hari..

Jika terjadi lagi kejadian spt itu,

at least, aku dpt bertindak awal n tahu cara mengendalikannya..

alhamdulillah~

1 comment:

HARYA said...

aku xdpt bygkn..
wk2 ko langgar palang 2..
haha..